Fredagen den trettonde

Passar väl bra såhär dagen innan alla<3 dag. Hmf. Känns som att det borde varit fredagen den 13 igår istället. Trillade i trappan på HD. Höften låste sig. Vilket resulterade i en ond hand. Ajaj.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det där med alla hjärtans dag. Kan man inte visa någon att man tycker om personen på en vanlig måndag eller onsdag eller när som helst, utan måste det vara just den 14 februari varje år? Vad ska det vara bra för att stressa omkring bara för att ´Valentin´ har namnsdag.
Nej, det där ger jag inte mycket för. Men visst. Älsklingen får väl något sött, annars blir han kanske besviken? Inte för att jag fattar hur killar fungerar, inte ens efter lite mer än tre år vet haf helt hundra hur Peter funkar.

I onsdags var veterinären hos oss. veterinär Anna från Ecuimed.

Herrman hade en försträckning på djupa böjsenans förstärkning. Så nu är det minst 6 månaders boxvila. Men han ska bli bra igen. Det finns en chans, och den är större än att han inte blir bra. Vi fick ett program som vi ska följa framöver. Nu de närmsta två veckorna ska han bara stå lugnt och fint i sin lilla, lilla hage utomhus.
Om två veckor ska vi börja gå med honom en halvtimme om dagen. Sen flyter det på. Om några månader är det dags att sitta upp igen.

Han blev undersökt med ultraljud, och fick något zinkbandage runt senan som skulle dra ut vätskan som hade samlats vid senan. 7 dagar, sen ska det av.

Det fanns visst flexlindor med döskallar eller hjärtan på, men han fick en royalbå. Supersnyggt;)

Igår sökte jag en himla massa sommarvikariat. Hoppas att jag får något! Kan till och med tänka mig att bo i Ystad en period av mitt liv. Göteborg sökte jag också till. Så vi får hoppas på att någon vill ha mig.....

Nu ska jag ringa upp fotografen som ska med mig ut till volt-tjejen ikväll.

Hej så länge!
//Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0