Lång dag utan blogg

Känner att det har varit en blogg-fri dag. Jag har helt enkelt haft fullt upp och har itne hunnit.

Dock en helsida i tidningen idag:) Superkul!

Mässa ska hjälpa studenter att välja

Men jag måste fixa en ny byline-bild. Har inte tänkt på det frrän Micke sa det idag: jag ser för glad ut...

Men nu så:

Först och främst har jag bestämt mig för vad jag vill göra med mitt liv. Journalist är målet. Inga andra konstiga utbildningar, jag ska bli journalist. På en dagstidning, typ HD eller DN. Får se var man hamnar:)

Jag har varit på HD i Helsingborg hela dagen. Jag vill inte tillbaka till skolan igen! Det är verkligen såhär jag vill jobba. Inte bara att sitta på ett kontor 8-17, utan att komma ut och prata med människor. Människor du kanske inte skulle träffat annars. Och även om man inte är ute varje dag, så är det aldrig exakt samma arbetsuppgifter.

Ikväll hade mamma något "party" med hudvårdsprodukter. Ganska intressant faktiskt, det kanske man inte kan tro. Äppelkakan jag gjorde igår gick att äta;)

Imorgon är det NST i Ängelholm igen. "På riktigt". Jag gillar sättet man arbetar på på en mindre lokalredaktion. Okej, Ängelholm tillhör ju en av de största redaktionerna, men det är ändå en mindre ort.

Imorgon ska jag ringa veterinär Ursula Palm(ingen släkting). Hon har en ambulerande klinik. Med röntgen och ultraljud i bilen med sig ut i stallet. Perfekt då min häst är 17 år, och helt omöjlig att lasta. Då är det bra att det finns veterinärer som har allt. Tyvärr har inte vår "vanliga" detta.
Hoppas bara att jag får en tid inom det absolut närmaste. Och jag hoppas att det är ok för "chefen" att gå tidigare/komma senare beroende på hur det går, när jag får tid..

Jag är så nervös för att det ska vara något riktigt allvarligt. Vi har pratat om detta hemma. Och har bestämt att han givetvis inte ska lida. Och han ska inte ha det som han har det nu. Usch, känns hemskt att skriva det.

God natt!

//Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0