Utbrytarkungen

Idag har det hänt mycket:) Jag har varit leeeedig! Sportlov nu:)

Jag har fixat en massa i stallet. Strömmen i stängslet var i stort sett död... Så vi fick grejja lite med det innan vi kunde släppa ut utbrytarkungen och hans medhjälpare.
Och idag gav vi upp. Herrman står numera på vanlig halm, som han alltid har gjort fram till för några veckor sedan. Då bytade vi det mot halmpellets. Men det funkade verkligen inte hos honom.

Idag flyttade mormor in till ett äldreboende. Hon fick superfint i sin lägenhet och var pigg när vi var hos henne i eftermiddags. Känns skönt att hon har en egen lägenhet nu, även om det är på ett gruppboende. Nu kan man åka in om och hälsa på henne lite oftare kanske. Och telefonen är tillbaka:)

I övrigt börjar det bli klart i Boden. Lördagen den 28 februari ska vi ha en "nyöppning" i affären. Lösgodisförsäljningen kommer igång, foderförsäljningen likaså. Ska bli kul!

Nu sitter jag och försöker få ihop en snygg ansökan till Skurups Folkhögskola, journalistlinjen. Svårt det där- jag har ju inga utbildningar att fylla i:(  Men jag hoppas det går trots allt. Har ju jobbat lite som reporter... Vi får se! 16 april ska den vara inne iaf..

Nu är det sängdax.

//Caroline

Kommentarer
Postat av: Stina

Svar: Tack Caroline! Det har än så länge varit mest utbildning, men ser fram emot att sätta tänderna i lite jobb snart!

2009-02-17 @ 21:21:08
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: cissi

gör det de är goda! sök på moussbakelse

2009-02-17 @ 21:46:05
URL: http://cissisrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0