Veterinärbesök, shopping, vinjettstrul, pannkakor och nervositet..

Rubriken säger allt- det har varit en låång dag..

Vi börjar med veterinärbesöket i morse.
Kattis kom ut till oss, det är det bästa med att bo på landet ( inga åka-hit-och-dit), vid 9 i morse. Då hade jag dock varit uppe sen åtta, så vi var väl förberedda, Herrman och jag.
Foto: Peter Wemmert/Stilbild.nu
Efter diverse klämmande och kännande på benet, hoven, ryggen, blev det till att springa med min stackars halta häst.
Kattis kom fram till att det var senan, som spökade i somras, som var felet även idag. Eller snarare senfästet vid knäet.

Nu står han på boxvila, och kommer så göra i tre veckor framöver. Inget springande, inget hoppande. Bara stilla vila. Det komme rinte att bli kul... Han fick en medicin som jag måste komma ihåg att hämta ut mer av imorgon(påminnelse till mig själv;) 

Och till på köpet har vi varit så elaka att vi har bytt ut halmen mot halmpellets, som han inte får äta. Men försök säga till en häst vad han får och inte får äta. Herrman äter även pelletsen. Suck.

Nu hoppas jag verkligen att han blir bra igen. Kattis sa att det inte var säkert att han skulle kunna gå och rida igen. Hans sena var kanske så skör så att den inte skulle klara någon belastning. Det kunde till och med vara så att han inte kommer att kunna gå med vår andra häst, Rodde mer. Detta eftersom de trissar upp varandra.
Detta är inget liv för en häst. Så jag hoppas verkligen, VERKLIGEN! att senan läker som den ska, och att Herrman kan stå stilla i tre veckor:(

Bilden på Herrman snodde jag från pojkvännen, Peter Wemmert. Kolla gärna på hans sida: StilBild.nu

I eftermiddags var vi på Väla. Vilket jag egentligen inte kan fatta, jag hatar Väla.
men nu fick jag iaf testat den där klänningen på Gräsnlöst. Verkligen supersnygg! Axelbandslös, knälång och turkos i ett skirt, vackert material. Vill ha! =)  Men vi får se. Nu har jag iaf testat den.
Sen var vi på Claes Ohlsson, och Kjell o company, för att försöka på tag på en spiral-maskin. Slut. Kjell o co skulle aldrig få in dem igen. Claes sa att de kom in i slutet av februari. Suck. Jag som behöver den nu!!

Peter provade en massa byxor inne på Stadium, Intersport och den där andra affären på väla som säljer sportartiklar. jag kommer aldrig ihåg vad den heter.. Men han hittade inga som passade.

Så på det hela taget var det ett ganska misslyckat besök på Väla. Men glassen var supergod=)

Sen har jag försökt på in en vinjettbild på den här bloggen. Totalt hopplöst. Jag fattar nada. Men bilden är klar iaf.
Såhär blev den:


Klicka på den. Jag vet inte varför den ser ut sådär nu, men den är snygg om man klickar på den.:)

Nu är det pannkaksdags! peter kockar i sitt fina förkläde som han har fått av mig:) Ska verkligen försöka få in nen fin bild på honom här sen=)

Och angående nervositeten. Imorgon är dte dags för Sofia Nilsson och NST i Ängelholm. Det ska bli så kul! Tack Micke!! =)

Men nu är dte som sagt pannkaksdax.

Tjing!

//Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0