Jag får väl erkänna...

... att jag är lite lat med det där att få in bilder i bloggen. Orkar inte riktigt ta tag i att starta upp Photoshop och förminska dem för att sedan försöka få internet att hålla sig vaket tillräckligt länge för att ladda upp dem här. Men, när jag inte har något bättre för mig kanske bilderna från Hästveda marknad trillar in här på bloggen.

Marknaden var riktigt trevlig. Vi anlände med lastbil+personbil till Hästveda på tisdagen. Pappa och Cissi lite tidigare med lastbilen, jag och mamma med personbilen när vi stängt butiken klockan 19.
Jag och syrran sov på två madrasser i bilen natten till onsdag. Detta efter att ha ätit en supergod pizza på restaurang Tina. Den låg precis intill järnvägen. Men mysigt trots det!
Ganska obekvämt att sova i bilen, men det funkade bra.

På onsdagen var det ett strålande väder hela dagen och kvällen! Marknaden var öppen från klockan 13 till 01 på pappret, men det var bara tivolit som hade öppet efter klockan 22.
Vi packade upp lite smått hela förmiddagen, och klockan 11 hade det redan börjat strömma till folk. Tivolit spelade på till klockan 01.

Jag och syrran skulle denna natt sova i "marknadstältet", en 12 meter lång ställning täckt med presenning, på två tältsängar.
Klockan 02,58 kom första hästtrasnporten och lastade ut med buller och bång. En och annan gnäggning hördes också. Klockan 03.20 hade jag somnat om och vaknade av ett konstigt ljud. Det regnade! Upp och se till så att det inte läckte in på grejerna i tältet. Rigga upp olika kartonger och förpackningar, spänna om klämmorna och rädda det som inte tålde vatten.
Därefter en snabb tur ut mot hästarna för att se vilka det var som hade kommit, sen ner i sängen igen. Och gott sov man till klockan 06.30 ca. Därefter var det bara att snygga till sig, slå lite kallt vatten i ansiktet och dra ner presenningen, så var marknaden igång igen.
Det var en massa djur som var till salu. Många hästar. Jag förstår mig inte på hur man kan sälja en häst på en djurmarknad. Och ännu mindre hur man kan köpa en häst på en sådan tillställning.
Man tycker så synd om hästarna när de står bundna i långa rader. Och drogade var det en del som var också. Usch, det är lika hemskt varje år det där...

Klockan 17 igår eftermiddags bar det av hemåt för att snygga till sig innan det var dags att bege sig till folkparken i Billesholm där fotografen Emil väntade. Det var veteranbilsträff.
En massa fina bilar och trevliga människor!

Därefter var det skrivtime i Sånna. Klockan 20.45 kom datorn hem med internet, och sen var texten skickad till Hd. Skönt att få iväg den.

I morse, en timme tidigare än bestämt., kom vår hovslagare. Han skodde med äggskor fram på Herrman för ett större stöd. Nu hoppas vi bara att det funkar...

I em var jag i Helsingborg för att inhandla ett styck ryggskydd och armbågs- och knäskydd till motorcykelåkningen i helgen. Jag och Peter ska bege oss mot Kivik.

Vi sticker imorgon runt lunch, efter mitt andra besök hos Nina´s Bowen, och kommer hem igen på måndag. På onsdag fm drar vi iväg till Falsterbo, och kommer tillbaka på torsdag em/kväll.

Och på lördag ska Peter fota bröllop igen:)

Men som sagt, bilder från marknaden kommer när jag får tid... Och ork;)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0