Ystad

var verkligen en underbar stad!

Vi sov över på Sandskogens camping i en "året-runt-stuga". Supermysig stuga, bortsett från att den i princip låg på järnvägsspåret. "WWWRRRRROOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM" En gång i timmen, hela natten, två gånger efter kl 8 på morgonen, for tåget förbi i en rasande fart.
Men annars var det himla mysigt!

Vi åt på en jättetrevlig restaurang/pizzeria i centrala Ystad igår kväll. Har för mig att den hette "Lebaron" eller något i den stilen. Supergod plankstek:)

Idag var vi på Kafé Annorlunda. Det ligger vid nationalparken Stenshuvud strax intill Kivik. Vilken underbar natur! Kaféet var helt perfekt det med. Kakbuffé, och "hemmagjord" jordgubbssaft. Himelskt gott!
Jag var på en "Skåneresa" när jag gick i tvåan-trean någonstans, nästan precis tio år sedan nu... Då besökte vi bland annat Annorlunda.
Och idag var det precis som jag kom ihåg det:)
Det bästa var att de hade glutenfria kakor också. Mums.... :)

Anledningen till minisemetern är att pappa fyller 50 år idag. Och eftersom både mamma o pappa jobbar nu kunde vi bara vara iväg en natt. Men det var två härliga dagar!

Ystad var helt underbart. Dit vill jag igen:)
Jag var och spelade seriespel där för x antal år sedan med bangolfen på Ystad BGK eternitbanor. Min födelsedag för övrigt. Kan det vara fem år sedan? Tyvärr var vi bara på banorna då, och på en ica affär intill och köpte glass. Så då såg man inte så värst mycket av orten.

Nu ska jag kila i säng, imorgon händer det en hel massa saker.
*Jag ska baka kanelbullar till pappas fest på lördag.
* Jag ska fixa mitt trädgårdsland, och resten av rabatterna i trädgården. Den trädgårdsintresserade delen av släkten kommer på lördag...
* Jag ska spruta mot ogräs runt stallet. Tar två veckor innan det vissnar.....
* Sen ska jag och Cissi på "hemligt uppdrag" till Ängelholm.
* Och jag ska försöka få ordning på mitt rum. Ut med extrasängen.
Och sist men inte minst ska jag in till HBG på kvällen och fiska med Peter, Percy & Malin. Kan bli intressant, sist jag fiskade bröt jag ett spö. Hmmmmm.....

God natt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0